رواية انتقام الحوت الفصل الرابع 4 بقلم عزيزه زيدان

رواية انتقام الحوت الفصل الرابع 4 بقلم عزيزه زيدان

 رواية انتقام الحوت الفصل الرابع 4 بقلم عزيزه زيدان


_انت؟؟؟

-انتي؟؟؟

_انتي بتعملي ايه هنا وازاي واقفه ف شركتي كده؟؟

انت هتصدق نفسك ولا ايه انت جاي تنصب عليا وتقول أنك صاحب الشركه دي وهي اصلا ملك يحي بيه الحوت

-بضحكه استهزاء بصلها وكمل اديكي قولتي ملك الحوت

_ايوه انت بقي ماالك.... ايه ده ثواني انت الحوت 😳😳

-بظبط واتفضلي بره يلا

_باسط بمكر ايه ده انتوا تعرفوا بعض ولا اي ؟

-هما الاتنين ف صوت واحد للأسف اه 

Flash back

_ممكن تروحني لو سمحت ؟

-اتفضلي اركبي لولا أنك بنت كنت كسرت دماغك

_بانفعال لا أنا مسمحلكش تتكلم معايا بالطريقه دي مش معني أنك انقذتني تبقي خلاص كده تاخد عليا 

-بصدمه أخد عليكي؟ انت عارفه انتي بتكلمي مين ؟انتي تطولي تبصيلي من بعيد حتي ؟

_هكون بكلم مين يعني وزير الداخلية بني آدم شايف نفسك علي ايه مش عارفه

-طيب بما أن الموضوع كده شوفيلك حد غيري يوصلك بقي

-انت كده بتستندل معايا هي دي الرجوله ؟

لترتسم ابتسامه خفيفه ع شفاتيه قائلا جبتي ورا دلوقت وقلبتي فار فين صوتك العالي راح فين؟

_لو سمحت متتكلمش معايا واتفضل وصلني وبس

-سواق الهانم أنا علشان تؤمريني!!

_يوووه مش هنخلص النهارده

-اطلبي بطريقه أحسن من كده علشان اتحرك

_لو سمحت ممكن نمشي بقي

-لا مش كده قولي ممكن بعد إذن حضرتك توصلني لغايه البيت

_هوووووف ممكن بعد إذن حضرتك توصلني لغايه البيت

-لا قوليها من غير ما تهوفي

_ممكن بعد إذن حضرتك توصلني لغايه البيت

-هو بضحكه مخفيه اتفضلي علشان اوصلك

_بهمس بني آدم بااارد

-بتقولي حاجه؟؟

-بقول ربنا علي الظالم والمفتري...

_استني هنا خلاص وصلنا

-بيتك هنا؟

_بيقولو

-اتكلمي بطريقه أحسن من كده

_اتفضل يلا مع السلامه

-هي دي شكراً يا محترمه!!

_عندك حق أنا لازم اشكرك فعلاً وراحت جابت حجر وخبطت ازاز العربيه

-هو بصدمه احيه😳😳😳😳

_هي بانفعال علشان تبقي تستغل ضعفي كويس اووووي

- بغضب حظك اني مبمدش أيدي علي حريم بس هعرفك

_سلام يبو عضلات

عوده للواقع....

_بمكر وكمان جيالي برجلك ؟!

-انا أنا أنا..

_انتي ايه بتهتهي وقلبتي فار دلوقت

-باسط بمكر انتي اللي هتعملي انترفيو صح؟

-ايوه حضرتك وده ال cv بتاعي

_كويس اوووي معاكي سبع لغات وواخده شهدات فيهم كمان وامتياز بس ليه مشتغلتيش قبل كده ؟






-بابا كان رافض ودلوقتي مفيش مشكله

_تمام دلوقتي هتخضعي لاختبار وبعدها هتعرفي القرار

-تمام حضرتك وأن شاء الله اكون عند حسن ظن سعدتك

_بزعيق استني هنا هي مرفوضه من قبل ما تبدأ وأنا مستحيل اوظف ناس زي كده عندي

-بغضب احترم نفسك مش عشان حضرتك صاحب الشركه دي تسمح لنفسك انك تقلل مني ومتحترمنيش

_باسط بضحكه خبيثه يحاول يداريها لأ ملكش حق يا يحي بيه دي كيوت وعسل خالص

-ما تحترم نفسك انت كمان أنا اللي ميشرفنيش اشتغل هنا

_استني يا آنسه أنا مقصدش حاجه بجد انتي متفوقه وأحنا بنحب نكسب الموظفين الكفأه اللي زيك كده

-يحي لسه هيعترض باسط بتحذير وبيجز علي علشان ويليم بيه لما يجي هو وعيلته حضرتك تترجمي ويبقي ده اختبارك صح يا يحي بيه ؟؟

_يحي بقرف ماشي أما أشوف اخرتها معاك يا باسط

باسط في نفسه والله هي دي اللي هتربيك 😂😂😂😂

***************************

_good morning master yahya I am very happy that I'm here now.this is rewlla My wife and they are My children zesof and Bark

_بيقول لحضرتك صباح الخير مستر يحي أنا سعيد جدا إني موجود هنا دلوقتي وبعرفك بعيلتي..دي رويلا زوجتي ودول اولادي زيسوف وبارك

-قوليله صباح الخير لك ايضا وتسرني رؤيتك واتمني لك الأفضل وأن أنا سعيد بوجوده هنا هو وعيلته وإني حبيت عيلته جدا

_good morning for you too Master Welyam I am happy that you are here too and I Best wishes life for you and I really love your family


_my wife wants to watch your sherekty and your workers

_زوجتي تريد رؤيه الشركه والموظفين

-قوليله مفيش مشكله تتفضل

_no problem here

_ok thank you master yahya

_شكرا لك مستر يحي

_قوليله العفو مستر ويليم

_no at all master Welyam


*******************************

_انا قلقان وخايف متتقبلش ف الانترفيو

-وايه بس اللي قلقك يا فريد أن شاءالله تتقبل بنتك عارفه سبع لغات وأي شركه تتمناها

_خايف يكون اللي بنعمله ده كله علي الفاضي وضياع وقت مش اكتر اللي فيا محدش هيحس بيه يسليم اللي فيا لو طال الدنيا هيحرقها

-حاسس بيك يصاحبي ومقدر اللي انت فيه احكيلي يا فريد يمكن ترتاح احكيلي يصاحبي

_احكيلك إيه ولا ايه بس ي سليم احكيلك عن ضعفي وأنا شايف مراتي بتتقتل وتغتصب قدام عيني وأنا عاجز لا حول ليا ولا قوه!!

-هون علي نفسك يصاحبي وأن شاء الله هتنتقم منهم وهتاخد بطارك

_ولغايه آخر نفس فيا هجيب حقها وحق بنتي اللي اتحرمت منها طول السنين دي كلها

-صحيح نسيت أسألك عن جلال لسه ف المأمورية ومنزلش ولا ايه؟

_جلال ربنا يعينه مبيضيعش فرصه أنه يرمي أمجد العويسي ف السجن وليل نهار شغال ع القضيه دي مع الرائد أسد المحمدي

-ابنك بطل ميتخافش عليه وقدها وقدود وعنيد زيك بالوراثه ف سيبه يعمل اللي هو عايزه أحسن

_سامعكوا بتجيبوا ف سيرتي يارب يكون خير

-بس يبكاش انت رجعت امتي من المأمورية ؟

_يحاج انت الخير والبركه وبعدين جلال ابنك صقر ف المخابرات بتتهزله شنبات وميتخافش عليه

-لا أسد يواد زي أبوك ولو مهما كبرت مش هتكبر علينا يحبيبي

_ايوه يا عمي انتوا اللي بقينلي بس بقولك ايه يا عمي ما تجوزني البت بنتك بقي

-فريد بضحك شكلك ناوي تضرب يا جلال

_سالم بمكر ده جايلها عريس يشوفها بكره ولو هي موافقه أنا موافق

-فريد ف نفسه منك لله يا سليم أن ما خطفها وخباها دلوقت ميبقاش ابني استر يارب

_جلال بغضب نعععععم ده أنا اصورلكوا قت*يل بقولك ايه يا عمي بنتك ليا ومش هتكون لغيري وخلاص قررت والجمعه الجايه هجيب بابا ونيجي نخطبها رسمي

_فريد بفرحه وأنا موافق وألف مبروك 

-سليم بمكر يا أخويا الله يبارك فيك بس لما ادي فكره ل جميله بنتي الاول 

_فريد بفرحه علي خيره الله

_اسيبكوا أنا بقي وأروح أرتاح شويه عريس بقي وكده

_الاتنين بصوت واحد عريس مع ايقاف التنفيذ

-هانت متقلقوش 😂😂

*****************************





ف كليه الهندسه......

_يبنتي الواد معجب بيكي وماشي يحلم بيكي وانتي ولا هنا ده يا جبروتك يا شيخه

_جميله بملل عايزاني اقوله أنا موافقه تتقدملي يعني ولا ايه؟

-يبنتي ده بنات الجامعه كلهم هيموتوا عليه

_بقولك ايه انتي عارفه اللي فيها ف اسكتي بقي

-ما علشان عارفه اللي فيها بقولك شوفي حياتك انتي صاحبتي يا جميله وعايزه اشوفك مبسوطه دايما وانتي معلقه نفسك بواحد مبتشوفيهوش غير ف المناسبات ومبتتكلموش ساعتها كمان افتحي قلبك يا جميله متعشيش ف أوهام

جميله بحزن- جلال ساكن جوا قلبي يا شروق وصدقيني حاولت أخرجه كتير مقدرتش مش بأيدي وكل يوم حبه يذيد عن اليوم اللي قبله

_هقولك ايه بس يا صاحبتي ربنا يريح بالك ويطمن قلبك ويجمعك بيه ف الحلال

*****************************

_thank you master yahya I am enjoying me and my family.i will do this again

-you are welcome Master Welyam and I am happy too forgot your visiting

_see you soon _

_Best Wishes

_هايل هايل يا آنسه صدفه كنتي ممتازه النهارده ف الإختبار

-اقدر أفهم من كلام حضرتك إني اتقبلت يا مستر باسط

_باسط وهو باصص ل يحي اكيد طبعاً ده أنا ابقي مبفهمش لو رفضت الموهبه والإتقان ده 

-يحي بضيق أنا ماشي

_ماله ده هو علطول مش طايق حد كده ولا طايق نفسه

-باسط بضحك معلش هو كده بس مفيش حد ف حنيته وطيبته واللي شافه كتير وغصب عنه بقي الحوت اللي مبيرحمش ومبيعملش حساب لحد بس تعالي بقي احكيلي ايه اللي حصل واتعرفتوا إزاي

بعد نص ساعه من الزمن....

_باسط بضحك ومش قادر ينهاااار أبيض ده انتي مفتريه ده بدل ما تقوليله شكراً كسرتيله ازاز العربيه

-صدفه بضيق اهو اللي حصل بقي بس هو اللي بدأ والله

_شكلك مش سهل يا آنسه صدفه مع أن اللي يشوفك يقول ملاك الرحمه

-بضيق تقصد ايه حضرتك انت كمان

_باسط بعد ما رفع ايده لفوق باستسلام آسف يباشا لو ضايقت معاليك

-صدفه بضحك لأ ولا يهمك يا باسط بيه حضرتك زي أخويا الكبير

_باسط بصدق ربنا يعلم أني اعتبرتك زي أختي بظبط ولو اي حاجه احتاجتيها متتردديش وتعالي

-ميرسي اوووي لحضرتك يا مستر باسط

وكل ده بيتكلموا وفيه عيون بتراقبهم بغيره شديده

*****************





ف فيلا العويسي.....

_اكرم (الخادم) أنا طالع أرتاح هاتلي قهوه فوق وطمن ماما أنغام وقولها متستناش ع الغدا مليش نفس اتغدا

-بس أنغام هانم بلغتني أول ما توصل اقول لحضرتك أن فيه ضيوف ولازم تسلم عليهم ضروري

_بضيق ضيوف مين دول كمان هي كانت ناقصه ماشي روح انت يا أكرم والغي القهوه دلوقت

_يحي حبيبي انت وصلت حمد الله على السلامه

-يحي بعد ما باس ايديها الله يسلمك يا ست الكل عامله اي

_انغام بحب بخير يحبيبي طول ما انت بخير يقلب أمك بس تعالي أعرفك بالضيوف

_يحي بملل أهلا بحضرتك

-ساميه بخبث أهلا بيك يا حبيبي طمني عليك ايه اخبارك

_يحي بضيق الحمدلله تمام عن اذنكوا بقي هطلع ارتاح

-انغام بسرعه استني يا يحي سلم على هايدي

يحي ف نفسه اهي كملت البت الملزقه كمان هنا!!

-هايدي بمياعه ازيك يا يحي

_يحي بضيق الله يسلمك

-ساميه بخبث هايدي كانت عايزه تشوف الفيلا ممكن توريها الفيلا يا يحي

_يحي بضيق بعتذر فيه شغل هطلع اخلصه و أرتاح شويه 

-لا ولا يهمك يحبيبي

_هايدي بسرعه أنا ممكن اساعدك أنا شاطره اوووي ف البيزنس

-يحي بضيق اتفضلي

******************************

#انتقام_الحوت

#البارت_الرابع

للكاتبه/ عزيزه ذيدان


                  الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×